Ztráta dokladů

Zpět na osu

Ohlásit ztrátu/odcizení průkazu pojištěnce a žádost o nový

Popis služby


Průkaz pojištěnce je zároveň Evropským průkazem zdravotního pojištění (EHIC) a slouží k prokazování se pojištěnců konkrétní zdravotní pojišťovny. Jeho odcizení nebo ztrátu musíte řešit bez zbytečných odkladů. Kromě toho, že může dojít ke zneužití průkazu neoprávněnou osobou, můžete mít problémy s ošetřením u lékaře, kde tento průkaz předkládáte. 


Týká se vás to, pokud

  • jste ztratili průkaz pojištěnce, 
  • vám ukradli průkaz pojištěnce, 
  • jste si zničili průkaz pojištěnce. 

Kdy to musíte řešit

Ztrátu nebo odcizení musíte ohlásit nejpozději do 8 kalendářních dnů.


Co k tomu potřebujete

  • průkaz totožnosti.

Kde a jak to řešit

Ztrátu nebo odcizení nahlaste své zdravotní pojišťovně. Forma hlášení se může lišit v závislosti na konkrétní pojišťovně, většinou ale stačí zavolat, napsat e-mail nebo navštívit nejbližší pobočku. Nový průkaz vám následně doručí na adresu trvalého bydliště v řádu několika týdnů. Zdravotní pojišťovna vystaví náhradní doklad, který vám slouží do obdržení průkazu pojištěnce.

Zpět na osu
Your EuropeYour EuropeYour Europe